..

Shia Upload

به لينكستان وبلاگهاي افغانستاني خوش آمديد

مهدی خادمی هستم ، تبعه افغانستان و ......... .
نظرات شخصی بنده را در http://hazarestaneman.blogfa.com/ دنبال کنید.
اميدوارم توانسته باشيد لينك وبلاگ مورد نظر خود را مشاهده نماييد .
در غير اين صورت آدرس لينك خود را براي ما ارسال نماييد تا در اسرع وقت در سيستم ثبت شود .

وبلاگهایی که بیش از 9 ماه بروز نشوند از لیست حذف می شوند.
تارنماهاي مورد نظر بايد افغانستاني باشند.
لطفا خرابي لينك را گزارش نماييد.
آدرس ايميل: afghanbolja@gmail.com

.

47835821094594435663.jpg

لیست وبلاگ هاي بروز شده

۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

ویکی لیکس و اهداف آن


ویکی‌لیکس ظاهراً سازمانی بین‌المللی است که در سوئد پایه‌گذاری شده‌است و متشکل از گروه‌هایی با هدف واحد در سراسر جهان است که توسط "ژولین آسانژ"، یکی از طرفداران آزادی اطلاعات که زمانی هکر بوده، بنیانگذاری شده‌است .

اولین بار که ویکی‌لیکس در دسامبر سال ۲۰۰۶ در اینترنت قرار گرفت، باعث برانگیختن دیدگاه‌هایی متفاوت شد. بعضی ضمن تمجید از عملکرد این پایگاه از آن به عنوان پدیده‌ای در عرصه روزنامه‌نگاری تحقیقاتی یاد کردند، این در حالی است که گروهی دیگر عملکرد این پایگاه را خطری در زمینه روزنامه‌نگاری دانستند .
بهتر است آغاز این پروسه افشاگری توسط ویکی لیکس را "نمایش جدید آمریکا با عنوان ویکی لیکس" بنامیم . زیرا چگونه می توان باور کرد آمریکا که همه پایگاه های اینترنتی القاعده را مصادره کرده و با هر شبکه ماهواره ای یا تلویزیونی که با آن مخالفت می کند، وارد جنگ می شود نمی تواند با یک پایگاه اینترنتی موسوم به "ویکی لیکس" آن هم با این همه اطلاعات زیاد و محرمانه مقابله کند و چگونه برای این پایگاه که در آمریکا مستقر است این امکان وجود دارد که با سران آمریکا به مبارزه برخیزد و آنان را به چالش بکشاند؟ بطوریکه ویکی لیکس اکنون ادعا میکند بیش از یک میلیون سند امنیتی در دست دارد .
شاید امروز آمریکا درصدد آن است تا در نزد افکار عمومی جهان از طریق افشای چنین اطلاعات محرمانه ای وجهه خود را بالا ببرد .
هر چند که در این اسناد  مطالب محرمانه زیادی در مورد تعدادی از کشورها و سران آن میباشد که اکثر این کشورها در خاورمیانه قرار دارند ، مطلب قابل ذکری در مورد اسرائیل به چشم نمی خورد که البته تعجب آور نیز نیست و این از سیاستهای آمریکا مبنی بر حمایت بی قید و شرط از اسرائیل میباشد .آمریکا بنوعی با افشای این اسناد چندین هدف را دنبال می کند ، که یکی از این اهداف را می توان بدبین کردن و به جان هم انداختن کشورها با یکدیگر دانست .
اما واشنگتن باید بداند که جهانیان نیازی به شناخت اسرار سیاست آمریکا در خارج ندارند، چرا که سیاستهای این دولت برهیچ کس پوشیده نیست. آمریکا در روز روشن به هرکه بخواهد ضربه می زند و به هیچ کس هم اهمیتی نمی دهد و در نتیجه پایگاه  ویکی لیکس تنها درجهت منافع آمریکا است که در آینده کاخ سفید ازآن به نفع خود بهره می برد تا به نوعی تصدیق و تایید دیگران را جلب نماید .و بسیار ساده لوحانه است که ویکی لیکس را بر ضد آمریکا بدانیم .
بازی ویکی لیکس از همان ابتدا برای همه آشکار و روشن بود و این بازی هم هیچ فرقی با حوادث 11 سپتامبر نمی کند و باید آن را یازده سپتامبر2 نامید. قطعا آمریکا از ورای این بازی جدید سودهای زیادی را در جهان سوم به نفع خود به دست می آورد .
چرا که ویکی لیکس نمایش جدید آمریکا است که با مهارت تمام ساخته شده و اکران می شود .


۳ نظر:

  1. عزیزان !
    با سلام و درود بی پایان به همۀ شما .
    حیف است سروده های ماندگار و زوال نا شدنی ، به مرور زمان از درخت خاطره ها بیافتد .
    بنده ویبلاکی را بمنظور جمع آوری این سروده های جاودانی ، از شعرای معاصر سه کشور پارسی زبان که متعلق به جامعۀ بشری هستند ، ایجاد و تازه رویدست گرفته ام .
    از شما عزیزان خواهشمندم در قدمۀ نخست ، این ویب را درج پیوند ویبلاکهای خویش نمائید . ثانیاً اشعاری را که به نظر شما جاودانی بمانند نیز در قسمت نظریات معرفی کنید ، تا در ثبت آن اقدام شود .
    با تشکر فروان از شما
    احدی http://sanglach.persianblog.ir/

    پاسخحذف
  2. یعنی چه؟
    از اول می خواهید بت بسازید
    یا بت پرستی را در بامیان احیا کنید؟
    یک اثر تاریخی در بامیان بود که طالبان خرابش کردند
    تمام شد
    زیاد به این بت نچسپید.

    پاسخحذف
  3. دوستان من در این نزدیکی ها سایتی را ساختم تا بتولنم استعدادی جوانان افغان را در کامپیوتر بالا ببرم آموزش هک وضد هک
    www.softhack.tk

    پاسخحذف